25 Nisan 2014 Cuma

Havuçlu Kek Tarifi

23 Nisan tatilini fırsat bilip evde zaman geçirirken aynı zamanda anneanne ve dede ile zaman geçiren benim minikler havuçlu kek isteyince tabiki anneleri onları kırarmı hemen kolları sıvadı ve başladı keki cırpmaya ama birtaraftanda dua ederek yapıyordu çünkü benim keklerim nedense illaki bir kalıpta yarısı kalır yada olmadı kabarmaz falan filan kek yapmaya korkar oldum ki birde riske girip havuclu filan yapmak neredeyse bir kabus olabilirdi.Neyseki korkulan olmadı ve başardım.Benim inişlerimin çok sevebileceği şekilde bir kek yapmayı başardım.Ertesi gün anneanesine gidince birde güzel elmalı bisküvili kek yaptım ki onuda ayrıca sizlerle paylaşacağım.Denemenizi tavsiye ediyorum gercekten cok güzel oldu havuclu kekimiz üstelik sağlıklı ve besleyicide.


Malzemeler:
  • 3 adet yumurta
  • 2 adet büyük boy havuç
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı çekilmiş ceviz
  • 1 paket şekerli vanilya
  • 1 yemek kaşığı tarçın
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2,5 – 3 su bardağı un
  • 1 çay bardağı sıvı yağ



HAZIRLANIŞI:
Orta boy kek tepsisini veya kek kalıbını yağlayın.havucu soyup  ince tarafıyla rendeleyin.İlk önce şeker ve oda sıcaklığındaki yumurtayı krema kıvamına gelene kadar çırpın. Daha sonra sırasıyla vanilin, sıvı yağ, yoğurdu çırpıp,daha sonra. un, kabartma tozunu ekleyin, pürüzsüz bir kıvam elde edene kadar çırpın. Karışım kıvama gelince havuç ceviz ve tarçını ekleyerek karıştırmaya devem edin. 180 derece öncede ısıtılmış fırında yaklaşık 30 dakika pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder